یکشنبه, ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ | ۱۸ شوّال ۱۴۴۵ قمری | ۲۸ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
هدر بالا
  1. اجتماعی
شنبه, ۲۴ تیر ۱۴۰۲ ۱۴:۲۸
زمان مطالعه: 2 دقیقه
رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان مرودشت گفت : با توجه به فصل گرما و نیاز تامین آب وغذا تعدادی از خرسهای قهوه ای از ارتفاعات به سمت باغات و مزارع روستاها حرکت کرده و در اثراستفاده از محصولات باغی باعث خسارت به تعدادی از باغات شدند.

به گزارش پیام خبر،یوسف حسنی با بیان اینکه گزارش‌هایی از باغداران مبنی برآسیب حیات وحش به درختان باغی دریافت شده است افزود: به صورت میدانی از باغات روستای حاجی آباد ودشتک بازدید به عمل آمد و خسارت های وارد شده به این باغات ارزیابی شد.

رئیس اداره حفاظت محیط زبست شهرستان مرودشت خاطر نشان کرد : با توجه به فصل گرما و نیاز تامین آب وغذا تعدادی از خرسهای قهوه ای از ارتفاعات به سمت باغات و مزارع روستاها حرکت کرده و در اثراستفاده از محصولات باغی باعث خسارت به تعدادی از باغات شده‌اند که با حضورمالکین این خسارت ها ارزیابی شد.

حسنی با اشاره به اینکه این خسارت ها از طریق بیمه محصولات کشاورزی جبران می شود اضافه کرد : گونه خرس قهوه ای از گونه های شاخص وتحت حمایت می باشد که نیاز به حفاظت مشارکتی بیشتری دارد.

وی از باغداران و کشاورزان خواست که در صورت بروز چنین حوادثی از وارد شدن آسیب به خرس ها بپرهیزند و موارد را به اداره حفاظت محیط زیست مرودشت اطلاع دهند .

وی با تاکید بر اینکه گونه خرس قهوه ای در معرض خطر انقراض قرار دارد از خویشتنداری کشاورزان و باغداران در برخورد رافت امیز با گونه های حیات وحش قدردانی کرد.

شایان ذکر است روستاهای حاجی آباد ودشتک به عنوان کانون حضور خرس قهوه ای در شهرستان مرودشت شناخته شده است.

 

کد خبر 212822

 

مطالب مرتبط

دیدگاه ها

شما هم می توانید نظرات خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید